Brandstofverbruik
Het speciale compound geeft de AllSeasonMax een lange levensduur en zorgt voor minder slijtage. Dit verzekert een lange levensduur, zodat u langer van de banden kunt genieten.
Het loopvlakpatroon met lange overlangse groeven verzekert de tractie op natte wegen. De brede groeven op de schouders maximaliseren de waterafvoer voor een betere bescherming tegen aquaplaning.
Bewezen grip en sterke remprestaties op besneeuwde wegen.
Allseasonbanden kunnen interessant zijn, omdat u geen extra bandenset hoeft te kopen, wisselen en op te slaan. Door de geringe slijtage ligt het brandstofverbruik en de slijtagekosten lager per kilometer.
Voor een veilig vervoer van mensen en goederen is het belangrijk dat je bij elk weertype kunt vertrouwen op de stabiliteit van de wagen. Het loopvlakpatroon is geoptimaliseerd door middel van een lintstructuur in het midden en op de schouders. Deze elementen verzekeren de controle en het stuurgedrag op droge, natte en besneeuwde wegen.
Het speciale compound geeft de AllSeasonMax een lange levensduur en zorgt voor minder slijtage. Dit verzekert een lange levensduur, zodat u langer van de banden kunt genieten.
De grip op nat wegdek-score geeft weer hoe goed een band presteert op natte weersomstandigheden, met prestaties die gaan van klasse A tot E. Een hoge score betekent korte remafstanden op natte wegen.
Een lage rolweerstand draagt bij tot brandstofbesparing en verlaagt de CO2 uitstoot. Klasse A banden zijn het meest brandstofefficiënt. Het brandstofverbruik neemt toe vanaf klasse B en gaat tot klasse E.
Dit is het extern rolgeluid dat gegenereerd wordt door de band, gemeten in decibels. Het label toont het geluidsniveau, dat kan gaan van klasse A tot klasse C.
Naast het standaardlabel, zijn er ook pictogrammen - indien van toepassing - die gerelateerd zijn aan prestaties in zware sneeuwomstandigheden (3PMSF) en/ of op ijs (enkel personenwagen-/C1-banden).
Klik hier voor meer informatie over het nieuwe EU bandenlabel (2020/740)